Test Ride
Service
Contact

Istoric

Producem performanță de peste 70 de ani

1946

Soichiro Honda a înființat societatea care va purta numele Honda Motor Co. Trei ani mai târziu iese pe piață prima motocicletă - modelul D-type (2 cilindri, 98 cmc).

1952

Expansiunea peste hotare incepe din 1952 atunci cand modelul Cub Type F este exportat pentru prima data in Taiwan, urmat de Filipine si Juno din Statele Unite in 1954.

1954

Juno K-ul era cel mai avansat scuter de la acea vreme, profitând de numeroasele sale inovații: a avut primul auto-starter din lume și un parbriz mare, iar mai apoi a fost echipat cu semnalizatoare.

1958

Honda lansează modelul SuperCub cu un motor performant de 50 cm in 4 timpi, care mai tarziu va deveni cel mai bine vândut scooter din istorie.

1959

Honda obține prima victorie la Isle of Man TT ocupând primele 5 locuri la 125cc si 250cc.

1972

Honda construiește prima motocicleta de motocross, modelul RC250M cu care concureaza in 1972 la Campionatul Japonez de Motocross.

1974

Forțat să dezvolte o bicicletă sport mai atrăgătoare cu un motor mai mare de 999 cc, Honda a lansat pe piața americană GL1000, considerat Regele Motocicletelor pe piata americana.

1979

Honda a continuat să-și îmbunătățească tehnologiile prin competiție, astfel reuseste sa castige primul sau campionat în 1979, din clasa 500cc condusă de Graham Noyce. Aceasta a pus bazele Honda din Campionatul Mondial de Motocross.

1981

Ca parte a programului de extindere a producției peste hotare, Honda a dezvoltat vehicule pe bază de alcool unice pentru Brazilia produse la Honda Motor Do Brazil. CG125 Titan a debutat pentru a satisface preferințele locale.

1982

Honda participa pentru prima data la cel de-al treilea Rally Paris-Dakar, organizat în 1981 cu XR500R. Deși a terminat pe locul 6 în acel an, Honda a obținut patru victorii consecutive din anul următor, 1982.

1992

Apare pe piata prima motocicleta Super Sports, modelul CBR900RR (Fireblade). Este prima din gama ei care combina performantele motorului cu proportiile compacte comune modelelor din clasa 600 cc.

1994

S-a studiat mult timp dezvoltarea unei surse de energie care sa reduca emisiile nocive, astfel ca in 1994 a aparut scuterul CUV ES.

1998

Motorul performant de la modelul VFR800FI a fost modificat pentru a include un sistem de purificare a gazelor din eșapament, care constă intr-un sistem de injecție cu combustibil controlat electronic (PGM-FI- nou dezvoltat de Honda, exclusiv pentru motociclete, împreună cu un sistem de injecție de aer de evacuare).

2005

In 2005 Honda vine pe piata cu primul sistem de airbaguri pentru motociclete (are senzori de blocare pentru a monitoriza schimbările de accelerare și un ECU pentru a calcula și a determina instantaneu când are loc o coliziune).

2008

Primul „ABS combinat” controlat electronic pentru motociclete super sport a fost produs de catre Honda. Constă intr-un sistem combinat „brake by wire”, controlat electronic, cu un simulator inovator de cursă.

2009

Honda a dezvoltat prima transmisie cu dublu ambreiaj din lume pentru motociclete, echipată pe modelul VFR1200F în 2009. În 2015, a fost adăugată funcționalitatea off-road.

2013

Întoarcerea Honda la Raliul Dakar în 2013 a fost prima în 24 de ani din 1989. În cele din urmă, Honda a adus șase victorii ale etapei, precum și singura echipă care a finalizat competiția fără a schimba un singur motor.

2014

Este introdus noul, RC213V-S. A mostenit de la modelul anterior RC213V specificațiile, precum si aspectele cheie din fabricație.

2015

Începând cu prima sa cursă de Grand Prix mondial din 1961, cu australianul Tom Phillis, pe Honda RC143, la clasa 125cc, Honda a obținut un premiu inedit de 700 de victorii, inclusiv clasele Moto2 și Moto3 (cu excepția Moto2 din 2010 și Moto3 în 2012.)

2017

Producția în masă a Super Cub C100 de primă generație a început în august 1958 la Uzina Yamato (care ulterior a devenit Uzina Wako din fabrica Saitama). În 1961, pe baza angajamentului Honda de a „construi produse aproape de client”, Honda a început producția Super Cub C100 în Taiwan folosind piese din Japonia. Acum, Honda produce motociclete din seria Super Cub la 16 uzine din 15 țări din întreaga lume.

2018

Honda a anunțat că va începe vanzarea scuterului electric de 125cc PCX ELECTRIC, si posibilitatea inchirierii de catre corporatii a acestuia.

Pasiunea noastră pentru performanță continuă