Test Ride
Service
Contact

HONDA X-ADV 2022

Un concept complet nou, numit X-ADV
care se vrea un SUV al motocicletelor.

Actualizări de model : X-ADV

inovatorul X-ADV de la Honda primește o actualizare completa: mai multa putere pentru motor, rapoarte revizuite ale cutiei de viteze, care vin direct cu managementul Throttle By Wire, 4 moduri de rulare implicite, rafinate și extinse cu controlul tractiunii Honda (Honda Selectable Torque Control). Un nou cadru reproiectat este îmbracat cu o caroserie complet noua, iar saua a fost remodelata pentru a fi mai ușor atingerea piciorului la sol. Compartimentul de depozitare de sun sa este mai mare și include un încarcator USB; dar a mai fost inclus inca unul in torpedo. Farurile LED duble au lumini de zi și bordul are un afisaj TFT de 5 inchi care permite conectarea smartphone-ului prin noul sistem de control vocal al smartphone-ului Honda.

 

Introducere

Nu se întâmpla des în lumea motociclismului sa apara o nouă linie de gandire pentru a crea o noua generație de motociclete, dar Honda este specializata in proecte noi si inovatoare și în 2016 a dezvăluit un concept complet nou, numit X-ADV care se vrea un SUV al motocicletelor.

Care au fost procesele de gandire care au dus la nașterea ei? Luați în considerare atributele unei motociclete de tip adventure obișnuita cu care vei merge oriunde, o poziție de condus vertical cu bratele relaxate pe un ghidon lat, o vizibilitate buna in fata și o utilitate universala, la naveta sau la plimbare sau chiar la ture lungi pe sosea sau offroad. Honda le-au combinat pe toate și s-a obtinul X-ADV cu o imagine de SUV robusta și eleganta.

X-ADV a captat esența libertății pe două roți într-o nouă formă interesantă și a atras atenția unei armate de rideri din întreaga Europa, dornici de ceva nou și s-a dovedit un adevarat succes in vanzari. Și, dovedindu-și veleitatile de off-road, în mainile experimentatului pilot italian Renato Zocchi cu o versiune ușor modificata a caștigat la general epuizantul Raliu Gibraltar 2019 de 7.000 km.

Și X-ADV nu sta pe loc. Pentru 2021, Honda își creste performanta motorului, reduce greutatea, îmbunatateste stilul și adauga și mai multă utilitate.

 

Prezentare generală a modelului

Cu 3 kW mai multă putere de varf pentru motorul cu specificații EURO5, un plus de 600 rpm la linia roșie sunt schimbările principale, datorate resincronizarii supapelor și modificarii admisiei si evacuarii. Raporturile mai scurte pentru prima, a doua și a treia trepte permit o accelerare mai rapida, în timp ce rapoartele mai inalte a patra, a cincea și a șasea permit o croazieră relaxata cu viteze mai mari și o economie mai buna de combustibil.

Throttle By Wire (TBW) aduce cu sine un caracter reglabil al motorului prin 4 moduri implicite de pilot: RAIN, STANDARD, GRAVEL și SPORT plus un mod UTILIZATOR personalizabil. De asemenea, permite o funcționare și mai lina a sistemului Honda Selectable Torque Control (HSTC), care dispune acum de 3 niveluri de intervenție. Transmisia cu dublu ambreiaj (DCT) dispune de programe automate de schimbare a vitezelor care se leagă de modurile de rulare. Plus 3 moduri de Sport.Un nou cadru și îmbunatațiri ale detaliilor economisesc 1 kg. Caroseria lui X-ADV are o design mai ascuți și mai agresiv, iar farurile duble cu LED-uri sunt acum echipate cu lumini de zi (DRL), așa cum sunt utilizate de CRF1100 Africa Twin.

Pentru a ajunge mai ușor la sol, scaunul este reconturat. Spațiul de depozitare reproiectat de sub sa creste în volum și este echipat cu o priza de încarcare USB; mutarea franei de parcare pe ghidonul drept ofera un confort sporit și eliberează spațiu pentru un nou torpedo. Un nou display TFT pentru instrumente ofera sistemul de control vocal pentru smartphone-ul Honda. Carenele sunt reproectate pentru o protective mai buna la vant.

Modelul X-ADV 2021 va fi disponibil în următoarele opțiuni de culoare:

 

Caracteristici :

Motor

  • Throttle By Wire și un plus de 3kW pentru puterea de vârf de 1kW; Cuplu 69 Nm
  • Un plus de 600 rpm la linia roșie
  • Cu 1-3 viteze mai scurte, pentru o senzație mai sportivă; viteze cu 4-6 mai înalte pentru o economie îmbunătățită
  • Conform EURO5, cu o eficiență de combustibil de 3,6 l/100 km

Designul motorului bicilindru paralel cu 8 supape SOHC al lui X-ADV, racit cu lichid, asigura performanțe puternice în gama de turatii joasa pana la medie. Arhitectura sa cu cursă relativ lunga și camerele de ardere cu formă speciala se combina cu arborele cotit cu masa inerțială mare pentru a produce cantitați mari de cuplu fara efort de la turații foarte mici. Inclinatia cilindrilor inainte coboara centrul de greutate pentru o stabilitate optima; pe parcursul actualizării din 2022, este acum cu 1,4 kg mai ușor decat înainte.

Datorită unei modificări fine de 5% a duratei de dechidere a supapelor, plus adaugarea de Throttle By Wire (TBW) și îmbunatațiri esapamentului, motorul face mai multa putere jos și turațiile cresc mai incet pana la 7.000 rpm la linie rosie. Pe langa creșterea puterii, acesta se menține la un cuplu crescut pentru mai mult timp peste 5.000 rpm.

Puterea de varf este crescută cu 3 kW la 43,1 kW la 6.750 rpm, cu un cuplu maxim de 69 Nm la 4.750 rpm. Mana în mana cu creșterea performanței sunt rapoartele de viteza care sunt mai scurte fața de inainte, a doua și a treia treapta, îmbunatațind pornirea în picioare și accelerația de rulare în fiecare treaptă. De la 30 km/h, X-ADV va parcurge 20 m în 1,7 s, 50 m în 3,2 s, în timp ce la 60 km/h motorul cu cuplu se rotește la doar 2.500 rpm. Treptele a patra, a cincea și a șasea sunt acum puțin mai înalte, pentru o eficiența îmbunatațita a combustibilului și utilizarea flexibilă a puterii crescute.

Echilibratoarele duble contracarează vibrațiile de la o inerție mai mare de turație, fără a afecta „pulmoarea” distinctă furnizată de ordinea neregulată de aprindere a motorului și arborele cotit cu faza de 270°. Alezajul și cursa sunt setate la 77 x 80 mm. Acolo unde este posibil, componentele sunt fabricate pentru a face mai multe lucrări: arborele cu came antrenează pompa de apă, în timp ce unul dintre arborii de echilibrare antrenează pompa de ulei. Menținând în acest fel numărul de piese la minim, motorul este menținut ușor, eficient și fiabil.

Cu un consum masurat de 27,8 km/l (mod WMTC), oferind o autonomie potențială de 366 km față de rezervorul de combustibil de 13,2 litri. De asemenea, acum este în conformitate cu reglementările EURO5, care de la 1 ianuarie 2020 au introdus standarde de emisii ale motorului semnificativ mai stricte încomparație cu EURO4. Aceste cerințe includ reduceri substanțiale ale emisiilor permise de monoxid de carbon, o scădere cu peste 40% a emisiilor totale de hidrocarburi, o detectare mai strictă a rateurilor de aprindere și introducerea unei limite de particule.

 

Electronica motorului

Throttle By Wire oferă 4 moduri de rulare implicite, plus personalizarea UTILIZATOR

Honda Selectable Torque Control oferă un management mult mai fin și 3 niveluri de intervenție

Cu TBW care gestionează acum performanța și caracterul motorului, există 4 moduri din care pilotul poate alege, acoperind toate condițiile de rulare. Selectarea modului este gestionată de aparatul de comutare din stânga.

STANDARD ofera un punct de mijloc echilibrat între livrarea puterii motorului, frana de motor și intervenția HSTC, cu cel mai puternic nivel de intervenție ABS.

SPORT ofera o livrare mai agresivă a puterii motorului și frana de motor, cu intervenție HSTC scăzută, ABS ridicat.

RAIN transmite puterea redusa a motorului și frana de motor, aport ridicat de HSTC și ABS.

GRAVEL folosește putere mare și frana de motor cu HSTC și ABS scazut.

UTILIZATORUL ofera opțiuni personalizate de scazut/mediu/ridicat între furnizarea puterii motorului și frana de motor și scazut/mediu/ridicat/oprit pentru HSTC.

Honda Selectable Torque Control (HSTC) ofera acum un control mult mai fin, deoarece utilizează TBW pentru a gestiona cuplul furnizat roții din spate, cu 3 niveluri de intrare spre deosebire de cele 2 din sistemul anterior:

Nivelul 1 permite intervenția minimă pentru o patinare a roților din spate – pe pietriș sau pamant

Nivelul 2 este setarea implicită și oferă o tracțiune care inspira încredere pentru condiții generale de mers.

Nivelul 3 oferă control maxim pentru drumurile alunecoase.

HSTC poate fi, de asemenea, dezactivat.

 

Transmisie cu dublu ambreiaj (DCT)

Programele diferite de schimbare a treptelor se leagă de modurile de mers

Modul UTILIZATOR permite alegerea a 4 setări, de la neted la agresiv

 

Tehnologia DCT de la Honda se află acum la al unsprezecelea an de producție, iar peste 140.000 de unități de mașini Honda cu două roți echipate cu DCT au fost vândute în Europa. Oferă schimbări consistente, fără întreruperi de viteză în sus sau în jos și devine foarte rapid a doua natură în utilizare. Se utilizează două ambreiaje: una pentru start-up și 1 st , 3 rd și 5 th , celălalt pentru 2 – lea , 4 – lea  și 6 – lea , cu mainshaft pentru fiecare ambreiaj situat în interiorul celeilalte pentru ambalare compact.

Fiecare ambreiaj este controlat independent de propriul circuit electro-hidraulic. Când are loc o schimbare a vitezei, sistemul preselectează treapta țintă folosind ambreiajul care nu este utilizat în prezent. Primul ambreiaj este apoi decuplat electronic pe măsură ce, simultan, se cuplează al doilea ambreiaj.

Rezultatul este o schimbare constantă, rapidă și fără probleme. În plus, deoarece ambreiajele duble transferă antrenarea de la o treaptă la următoarea cu o întrerupere minimă a transmisiei către roata din spate, orice șoc de schimbare a vitezei și inclinarea mașinii sunt reduse la minimum, făcând schimbarea directă și lină. Beneficiile suplimentare includ durabilitatea (deoarece angrenajele nu pot fi deteriorate prin lipsa unei trepte de viteză), imposibilitatea de a bloca, stresul redus de mers în oraș și oboseala redusă a pilotului.

Sistemul DCT oferă două abordări distincte de mers – setările automate, cu modele preprogramate de schimbare a vitezelor care citesc în mod constant viteza vehiculului, treapta selectată și turația motorului pentru a decide când ar trebui să aibă loc o schimbare, și setarea transmisiei manuale pentru schimbarea treptelor folosind paleta. declanșează stilul de schimbare pe ghidonul din stânga.

Prin controlul TBW sunt disponibile 5 programe de schimbare automată. Nivelul 1 este cel mai relaxat, cu trepte de treaptă superioare și inferioare care funcționează la turații relativ mai mici; este legat de modul de călătorie RAIN. Nivelul 4, pe de cealaltă extremă, trece la trepte mai mari la turații pe minut și, de asemenea, coboară mai devreme pentru un efect mai mare de frânare a motorului; este legat de modul SPORT. Nivelul 2 este legat de modul de rulare STANDARD, cu Nivelul 3 situat între STANDARD și SPORT.

Pentru modul de rulare GRAVEL, X-ADV folosește modelul de schimbare relativ sportiv „G”; aceasta are funcționalitatea suplimentară a unui nivel scăzut de „alunecare” deoarece ambreiajele funcționează de la accelerația complet deschisă sau închisă – pentru a oferi pilotului o senzație mai directă a tracțiunii la roata din spate și capacitatea de a efectua alunecare controlată în afara drumului. În timp ce această funcționalitate a fost activată anterior de comutatorul G separat, acum este integrată în noul model de schimbare „G” al DCT.

Funcționalitatea modului UTILIZATOR permite călărețului să selecteze oricare dintre modelele de schimbare a treptelor DCT cu permutările preferate ale celorlalți parametri – livrarea puterii, frânarea de motor, ABS și HSTC.

 

Styling și echipamente

Un stil mai ascuțit, mai subțire și mai agresiv

Sistemul de control vocal al smartphone-ului Honda oferă conexiune cu smartphone-ul prin noul ecran TFT de 5 inchi

Noile faruri duble cu LED includ lumini de zi

Noul ecran îmbunătățește protecția împotriva vântului și a intemperiilor

Spațiul de stocare mai mare de 22 L include o nouă torpedo și găzduiește un încărcător USBStilul unic al lui X-ADV, conceput și dezvoltat inițial de echipa de cercetare și dezvoltare a Honda din Italia, a fost ascuțit și slăbit complet pentru 2021. Silueta rămâne în mod deliberat vertical, dar fiecare panou al caroseriei a fost re-daltuit pentru a crea un aspect mai clar. , intenție mai puternică. O comparație laterală cu modelul de ieșire arată clar cât de mult mai clar a devenit noul stil. Mai agresiv, mai ascuțit, mai rece. Pur și simplu, mai mult X-ADV.

Farurile duble cu LED sunt reproectate, au acum și lumini de zi (DRL) care se adapteaza automat la intensitatea luminii ambientale și ofera o lumina stralucitoare, foarte vizibila, îmbunatațind siguranța.

În ceea ce privește ergonomia, înălțimea scaunului de 820 mm și ghidonul lat setat la 910 mm asigură un punct de vedere înalt, oferind o vizibilitate excelentă, în timp ce scaunul are contururi remodelate, mai subțiri ale umerilor, care facilitează accesul la sol. Pentru naveta sau tur, noul parbriz al lui X-ADV se ajusteaza manual in 5 poziții de la jos la înalt pentru a maximiza sau a minimiza fluxul de aer. Diferența totala de înalțime este de 139 mm, cu o rată de 11° între punctul cel mai înalt și cel mai jos.

Încorporat în interfața pilotului X-ADV și vizualizat prin afișajul TFT de 5 inchi este noul Honda Smartphone Voice Control System care leagă pilotul de smartphone-ul său în timpul mișcării și permite gestionarea vocală a apelurilor telefonice, e-mailului, muzicii și navigației. Este nevoie de o cască montată pe cască, iar smartphone-ul se conectează la bord prin Bluetooth; gestionarea sistemului este posibilă și prin butoanele de pe tabloul din stânga.

Apărătoarele rezistente de mână din plastic deviază vântul și ploaia, adăugând în același timp protecție pentru mâini și pârghii împotriva pietrelor în afara drumului. O placă de tăiere din aluminiu cu grosime de 2,5 mm protejează partea inferioară.

Spațiul pentru bagaje de sub scaun crește în volum cu 1 l până la 22 l, găzduind o cască integrală și este iluminat cu un LED integral a cărui suprafață texturată oferă o iluminare uniformă, fără strălucire. O priză de încărcare USB înlocuiește priza ACC de 12 V de tip auto și se află în partea din spate a compartimentului. Frâna de parcare s-a mutat de la carenajul din dreapta jos la ghidonul din dreapta, eliberând spațiu pentru un torpedo util și ușor de accesat. Un suport central – cu senzor de înclinare – este echipat standard și permite parcării X-ADV pe o pantă fără teama de răsturnare.

Pentru un plus de confort, X-ADV folosește o Smart Key, care se afla în buzunarul riderului și elimina nevoia de a folosi o cheie mecanica pentru pornire, combustibil și sa Cu cheia inteligenta se apasa o singura data comutatorul principal. De asemenea, are o funcție „răspuns înapoi”, care face ca indicatoarele să clipeasca pentru o identificare ușoara de la distanța și blocheaza șau deblocheaza Smart Top Box optional.

Indicatoarele din spate ale lui X-ADV au acum o funcție de semnal de oprire de urgență (ESS). Dacă  se detectează o accelerație negativă de 6,0 m/s 2 la o viteză minimă de 53 km/h, cu oricare dintre frâne în funcțiune, luminile de avarie clipesc pentru a-i avertiza pe ceilalți utilizatori ai drumului că este în curs de oprire grea. La aceeași viteză, pragul este redus dacă ABS este activat la o accelerație negativă de minim 2,5 m/s 2 .

 

De asemenea, indicatorii se anulează automat. În loc să folosească un cronometru simplu, sistemul compară diferența de viteză a roților din față și din spate și calculează când să anuleze indicația în funcție de situație.

 

Șasiu

Noul cadru tubular din oțel diamant economisește greutate și face spațiu

Furcă USD în stil cartuș de 41 mm și braț oscilant Pro-Link

Etriere de frână față cu patru pistoane cu montare radială, discuri de 296 mm și ABS

Cauciucuri fata si spate 120/70 R17 si 160/60 R15

Pentru un avans invizibil – dar major – al șasiului X-ADV’S, inginerii Honda au început cu cadrul tubular din oțel diamant și, printr-o reproiectare atentă folosind grosimi și greutăți diferite ale tubului, nu numai că au economisit 1 kg față de cadrul precedent, dar au și eliberat mai mult. spatiu util pentru compartimentul de depozitare.

Grebla și traseul sunt setate la 27°/104 mm cu ampatamentul de 1590 mm. Un unghi de virare de 39° (și o rază de viraj de 2,8 m) face ca X-ADV să fie manevrabil în trafic îngust. Suspensia cu cursă lungă – 153,5 mm în față și 150 mm în spate – este potrivită cu garda la sol de 165 mm. Greutatea totală umedă este cu 3 kg mai ușoară, la 236 kg.

Pentru manevrarea terenurilor accidentate, furca USD de tip cartuș de 41 mm se ajusteaza pentru preancărcarea arcului și amortizarea la compresie. Amortizorul spate reglabil cu preancarcare a arcului este un design cu presiune divizata pe gaz cu un singur tub și operează bascula din aluminiu – prin Pro-Link.

Roata față de 17 inchi și spate de 15 inchi folosesc spițe din oțel inoxidabil rezistente la rugină și contribuie la capacitatea lui X-ADV de a absorbi confortabil terenul accidentat. Anvelopele cu model de bloc sporesc calitatea rulării, iar tijele supapelor în formă de L facilitează verificarea presiunii aerului. Anvelopele au dimensiunile 120/70 R17 și 160/60 R15 față și spate.

Etrierele opuse cu patru pistoane cu montare radială dublă prind discuri de 296 mm și funcționează prin ABS.

 

Accesorii

O gamă completă de accesorii originale Honda este disponibilă pentru noul X-ADV și include:

Suport spate

Smart Top Box

Top box 38L / 50L cu opțiune de inserție din aluminiu/culoare potrivită.

21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
2021 HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
21YM HONDA X-ADV
2021 HONDA X-ADV
2021 HONDA X-ADV
2021 HONDA X-ADV
2021 HONDA X-ADV
2021 HONDA X-ADV
2021 HONDA X-ADV