Test Ride
Service
Contact

Noutati pentru 2022 NC 750X

Honda moto Motor Team

Actualizări de model NC750X :

Unul dintre motocicletele polivalente favorite din Europa vine cu o evoluție complete de performanta si dotari: mai multa putere pentru motor, un plus de turatii și rapoarte revizuite ale cutiei de viteze, care vin in legatura acceleratia Throttle By Wire, 3 moduri controlul tractiunii Honda. Eficiența sa renumita a consumului de combustibil este menținuta plus o scadere in greutate de 6 kg. Un cadru reproiectat este îmbracat cu careen noi, într-un stil modern si agresiv. Compartimentul de depozitare din fața este marit iar înalțimea seii scazuta cu 30 mm. Varianta cu transmisie cu dublu ambreiaj continua sa ofere o tehnologie unica pe piata. Un nou bord LCD completează actualizarea.

Introducere

De la introducerea sa în 2012*, NC750X s-a bucurat de o popularitate constanta în toată Europa. Motivele succesului sunt mai multe: un motor bicilindric inovator, cuplu mare si linear de la turatii joase, consumul de combustibil foarte mic, o poziție de condus relaxata, cu ghidon lat și sa confortabila, suspensie buna și un stilul de aventura distrctiv sip arctic.

Compartimentul de depozitare (unde ar fi în mod normal rezervorul de combustibil), capabil să țina o casca integrala și transmisia unică cu dublu ambreiaj (DCT) Honda pe care peste jumatate dintre clienții europeni au ales-o sunt alte caracteristici care diferențiază NC750X.

Privit în ansamblu, calitățile lui NC750X se combina pentru a crea o motocicleta care funcționeaza excellent dar si pentru toate tipurile de calatorie sau naveta.

Honda a avut grijă să evolueze continuu formula de succes (și unică) a lui NC750X, cu mai multe upgrade-uri de-a lungul anilor. Pentru 2014 a câștigat 75cc, trecând de la 670 la 745cc; pentru 2016 s-au adăugat o nouă estetică mai aventuroasă, instrumente noi, upgrade DCT și iluminare LED; pentru 2018, a sosit Honda Selectable Torque Control cu ​​două niveluri și o versiune de 35 kW.

21YM HONDA NC750X

Prezentare generală a modelului

Cu 2 kW mai multă putere de vârf pentru motorul cu specificații EURO5 al NC750X, plus un plus de 600 rpm la linia roșie sunt schimbările principale, datorită lucrului la sincronizarea supapelor și la eficiența admisiei/evacuării. Rapoartele mai scurte pentru prima, a doua și a treia treaptă de viteză îmbunătățesc răspunsul, în timp ce un ambreiaj cu alunecare reduce sarcina pârghiei și menține cursa lină la treptele rapide de viteză.

Throttle By Wire (TBW) aduce cu sine un caracter reglabil al motorului prin 3 moduri implicite de pilot – RAIN, STANDARD și SPORT plus un mod UTILIZATOR personalizabil. Honda Selectable Torque Control (HSTC) are acum un nivel mai rafinat pe 3 niveluri, în timp ce opțiunea de transmisie cu dublu ambreiaj (DCT) oferă programe automate de schimbare a treptelor care se integrează cu modurile de conducere, precum și control UTILIZATOR plus 3 moduri S Sport.

Cealaltă parte care atrage atenția este pierderea în greutate de 6 kg, datorită unui cadru nou și îmbunătățirilor de detalii din jurul motorului și caroseriei. Există, de asemenea, o margine mai ascuțită, mai minimalistă a caroseriei, cu un stil proaspăt atât pentru farurile cu LED, cât și pentru stopurile și indicatoarele din spate, în timp ce spațiul de depozitare reproiectat crește în volum și utilizare. Înălțimea scaunului este redusă cu 30 mm, ecranul oferă mai multă protecție împotriva vântului și o nouă bordură LCD este un plus atractiv.

21YM HONDA NC750X

Caracteristici:

 

Motor

  • Throttle By Wire și o putere de vârf suplimentară de 3 kW: 43,1 kW cu un cuplu de 69 Nm
  • Primele trei rapoarte de viteză mai scurte pentru o senzație mai sportivă, plus un plus de 600 rpm la linia roșie
  • Conform EURO5, cu 28,3 km/l posibil (mod WMTC)
  • Motorul NC750X consumă combustibil – cu un consum măsurat de 28,3 km/l (mod WMTC) oferind o autonomie de aproape 400 km față de rezervorul de combustibil de 14,1 litri de sub scaun – și este acum conform EURO5.

Designul motorului bicilindru paralel cu 8 supape SOHC, racit cu lichid asigura performanțe puternice în intervalul de turatii joase-medii. Arhitectura sa cu cursa lunga și camera de ardere cu forma speciala se combină cu arborele cotit cu masă inerțiala mare pentru a produce cantități mari de cuplu fara efort de la turații foarte mici. Inclinația înainte a cilintriilor coboară centrul de greutate pentru o stabilitate optima. A fost scazuta greutatea cu 1,2 kg mai ușor decât înainte.

Cu o noua sincronizarea a timpilor de supape plus adaugarea acceleratiei Throttle By Wire (TBW) și evacuarea revizuita, motorul genereaza mai multa putere și turații pana la noua limita roșie de 7.000 rpm. Pe lângă creșterea puterii, se menține un cuplu crescut pentru mai mult timp peste 5.000 rpm. Puterea de vârf este crescută cu 3 kW la 43,1 kW la 6.750 rpm, cu un cuplu maxim de 69 Nm la 4.750 rpm. Creșterea performanței sunt rapoarte de viteză mai scurte față de prima, a doua și a treia treaptă (atât pentru manual, cât și pentru DCT). De la 30 km/h, NC750X va parcurge 20m în 1.7s și 50m în 3.2s; la 60 km/h motorul se rotește la doar 2.500 rpm. Treptele a patra, a cincea și a șasea sunt acum puțin mai înalte, pentru o eficiență maximă a consumului de combustibil.

Pentru deținătorii de licență A2 este disponibilă o versiune de 35 kW, care poate fi convertită cu ușurință în versiunea cu putere maximă de către un dealer Honda la momentul potrivit. De asemenea, este, de asemenea, posibilă limitarea versiunii cu putere maximă la 35 kW la un dealer Honda prin înlocuirea corpului de accelerație standard și remapând ECU.

Echilibratoarele duble contracarează vibrațiile cauzate de inerția de turație mai mare, pentru un motor care nu numai că funcționează fără probleme, dar are un „pulmoi” distinctiv datorită manivelei sale de 270° și intervalelor de aprindere inegale. Alezajul și cursa sunt setate la 77 x 80 mm. Acolo unde este posibil, componentele sunt realizate pentru a face mai multe sarcini: arborele cu came antrenează pompa de apă, în timp ce unul dintre arborii de echilibrare antrenează pompa de ulei. Menținând în acest fel numărul de piese la minim, motorul este menținut ușor, eficient și fiabil.

Adăugarea unui ambreiaj glisant pentru 2021 reduce sarcina pârghiei cu 20% și gestionează blocarea roților din spate în cazul schimbărilor rapide ale cutiei de viteze manuale cu 6 trepte în timp ce decelerez.

Un eșapament ușor în formă de pentagon folosește două camere unite printr-o țeavă de legătură perforată, care funcționează cu o cameră de rezonanță finală pentru a crea un sunet profund și distinctiv și un impuls de evacuare. Catalizatorul încorporat are o structură cu două straturi pentru emisii mai curate.

 

Electronica motorului

Acceleratia oferă 3 moduri de rulare implicite, plus ina unul USER

  1. SPORT oferă o livrare mai agresiva a puterii motorului și a frana de motor, cu intervenție HSTC scazuta si modul 3 pentru DCT
  2. RAIN furnizeaza puterea motorului și frana de motor cel mai puțin agresiv, are o intervenție ridicată HSTC și Nivel 1 pentru modelul de schimbare DCT.
  3. STANDARD ofera o putere medie, frana de motor medie și intervenția HSTC si modul 2 pentru DCT.
  4. USER ofera opțiuni personalizate de scazut/mediu/ridicat pentru livrarea puterii motorului și a frana de motor, scazut/mediu/înalt/oprit pentru HSTC și patru modele diferite de schimbare a treptelor pentru DCT.

Honda Selectable Torque Control (HSTC) este echipat standard atât pe modelul manual, cât și pe DCT NC750X. Acum oferă un control mult mai fin, deoarece gestionează cuplul roții din spate datorită TBW, pe 3 niveluri:

Nivelul 1 permite intervenția minima pentru o patinare a roților din spate

Nivelul 2 este setarea implicită și oferă o tracțiune care inspira încredere pentru condiții generale de mers.

Nivelul 3 oferă control maxim pentru drumurile alunecoase.

 

Transmisie cu dublu ambreiaj (DCT)

Programe diferite de schimbare a treptelor utilizate în funcție de modul de călătorie selectat

Modul UTILIZATOR permite alegerea a 4 setări

Controlul adaptiv al capacității ambreiajului oferă o senzație natural

Ajunsă pe piață pe VFR1200F în 2010, tehnologia DCT unică în motocicletă a Honda este acum la al unsprezecelea an de producție. Peste 140.000 de motociclete echipate cu DCT au fost vândute în Europa de la introducere, iar 52% dintre clienți au ales opțiunea DCT pentru NC750X în 2019.

Tehnologia DCT „ușoară și directă” oferă schimbări consistente, fără întreruperi de viteză în sus sau în jos și devine foarte rapid a doua natură în utilizare. Se utilizează două ambreiaje: una pentru start-up și 1 st , 3 rd și 5 th roți dințate: celălalt pentru 2 nd , 4 th  si 6 th , cu mainshaft pentru fiecare ambreiaj situat în interiorul celeilalte pentru ambalare compact.

Fiecare ambreiaj este controlat independent de propriul circuit electro-hidraulic. Când are loc o schimbare a vitezei, sistemul preselectează treapta țintă folosind ambreiajul care nu este utilizat în prezent. Primul ambreiaj este apoi decuplat electronic pe măsură ce, simultan, se cuplează al doilea ambreiaj.

Rezultatul este o schimbare constantă, rapidă și fără probleme. În plus, deoarece ambreiajele duble transferă transmisia de la o treaptă de viteză la următoarea cu întrerupere minimă a transmisiei către roata din spate, orice șoc de schimbare a vitezei și inclinarea mașinii sunt neglijabile, făcând schimbarea directă și lină. Beneficiile suplimentare includ durabilitate (deoarece angrenajele nu pot fi deteriorate prin lipsa unei trepte de viteză), imposibilitatea de a bloca, stresul scăzut de condus urban, oboseala redusă a călăreților și „spațiu cerebral” suplimentar pentru a se concentra mai mult pe toate celelalte aspecte ale călăriei.

Cu cutia de viteze DCT, călărețul poate alege modul Manual, folosind declanșatoarele în stil paletă de pe ghidonul din stânga pentru a schimba viteza, sau modul Automat. În modul automat pentru NC750X, funcționează 4 programe diferite de schimbare, cu 3 valori implicite: Nivelul 1 este cel mai relaxat și este utilizat în modul RAIN; Nivelurile 2 și 4 trec în sus la turații mai mari și sunt legate de modurile de rulare STANDARD și SPORT.

În cadrul modului de conducere USER, se poate alege un al patrulea model de schimbare DCT – între cele pentru STANDARD și SPORT în ceea ce privește „agresivitate”.

Controlul adaptiv al capacității ambreiajului este o caracteristică a DCT al NC750X și gestionează cantitatea de cuplu transmisă a ambreiajului. Acest lucru adaugă o senzație naturală de ambreiaj „cu pene” atunci când deschideți sau opriți accelerația pentru o călătorie mai lină.

 

Styling și echipamente

Un stil mai mai agresiv si minimal al carenelor

Far/spate cu LED noi, indicatoare și afișaj LCD

Noul parbriz îmbunatațește protecția împotriva vantului și a intemperiilor

Spațiul de depozitare mai mare de 23 L deține acum o cască integral.

21YM HONDA X-ADV

NC750X prezintă o identitate cu forme mai ascutite datorită carenelor superioare și inferioare redesenate care se continua pe linia rezervorului. Un nou far cu LED-uri formează o semnatura frontala puternica. O caracteristică unică pentru NC 750X este zona de depozitare în care se află în mod tradițional rezervorul de combustibil. El crește în volum cu 1L până la 23L și are acum o priză USB-C.

Nou este și bordul LCD, care permite gestionarea modurilor de condus prin comutatorul de selecție de pe ghidonul din stânga. Semnalizatoarele spate au acum o funcție de semnal de oprire de urgență (ESS): la o viteză minimă de 53 km/h, fie frâna funcționând dacă  este detectată o accelerație negativă de minim 6,0 m/s 2 , luminile de avarie clipesc pentru a avertiza alt drum. utilizatorilor o oprire grea este în proces. La aceeași viteză, pragul este redus cu ABS în joc – pentru condiții umede – la o accelerație negativă de minim 2,5 m/s 2 O cheie „wave” include sistemul de securitate a aprinderii Honda (HISS). Dacă cipul de identificare încorporat în cheie și ID-ul din unitatea de control al motorului (ECU) nu se potrivesc, motorul nu va porni.

21YM HONDA NC750X

Șasiu

Cadrul din oțel tubular din oțel revizuit economisește greutate și face spațiu

Greutate redusă cu 6 kg mai ușor

Înălțimea scaunului cu 30 mm mai mică

Cursă mai scurtă 41 mm Afișați o furcă față cu supapă de îndoire dublă și monoamortizor spate Pro-Link , preîncărcare arc reglabilă

Pentru un avans invizibil – dar major – al șasiului lui NC750X, inginerii Honda de dezvoltare au început cu cadrul tubular din oțel diamant și, printr-o reproiectare atentă (folosind diferite grosimi și greutăți ale tubului), nu numai că au economisit 1,8 kg față de modelul anterior, dar au și eliberat mai mult. spatiu util pentru compartimentul de depozitare prin relocarea bateriei si reproiectarea airboxului. Lucrările detaliate în toate zonele șasiului au contribuit la reducerea greutății cu 1,2 kg.

Furca ramane la 27°, cu cursa de 110 mm, ampatament de 1.525 mm (1.535 mm DCT) și distribuția greutății față/spate de 48/52. Greutatea proprie este de 214 kg (224 kg DCT), cu 6 kg mai ușoară. Înălțimea scaunului este, de asemenea, cu 30 mm mai mică, la 800 mm.

Poziția de condus este verticală și neutră, cu un punct de vedere înalt pentru o percepție îmbunătățită a pericolului. Un alt avantaj al acestei poziții de conducere în stil aventurier este controlul excelent la viteză scăzută – combinat cu centrul de greutate scăzut și blocarea generoasă a direcției, rezultatul este o manevrabilitate și un echilibru excepțional la viteză scăzută.

O înălțime mai mică a seii a fost obținută printr-o ușoară reducere a cursei suspensiei. Furcile telescopice de 41 mm folosesc acum o cursă de 120 mm (de la 153,5 mm) și utilizează supape de îndoire dublă Showa, cu rapoarte optimizate atât pentru amortizare la compresie, cât și la rebound. Acest lucru permite generarea unei forțe de amortizare în proporție precisă cu viteza pistonului – din intervalul de viteză redusă – îmbunătățind calitatea și confortul deplasării. Monoamortizorul spate are un sistem de reglare a preîncărcării arcului cu cursă de 120 mm, de la 150 mm. Funcționează prin Pro-Link care oferă un echilibru optimizat al unei curse inițiale moale, pentru a face față denivelărilor de viteză redusă, împreună cu un control excelent.

În față, discul ondulat de 320 mm și etrierul de frână cu două pistoane oferă o mulțime de putere de oprire ușor de modulat, completată de discul ondulat de 240 mm din spate și etrierul cu un singur piston. ABS ușor cu două canale oferă frânare puternică și sigură chiar și pe suprafețe alunecoase sau umede.

Roți din față și din spate din aluminiu turnat – dimensiuni 17 x 3,50 inchi și 17 x 4,50 inci – poartă anvelope 120/70 ZR17 și 160/60 ZR17. Supapele de jantă în formă de L din aluminiu forjat facilitează verificarea și reglarea presiunii aerului.