Test Ride
Service
Contact

De ce s-a renuntat la motoarele in V si 4 linie ? 2023 Transalp XL750 si Hornet CB750

Honda a lansat două noi motociclete în cadrul EICMA 2022: Noul XL 750 Transalp și nakedul CB 750 Hornet.

Comercializarea celor doua modele in Romania, XL750 Transalp si CB 750 Hornet,  începe în primăvara  anului 2023 pentru Hornet si iunie pentru Transalp, pe care le vom avea si pentru TEST DRIVE. Vor fi puține unitati disponibile in Europa, cererea fiind uriașă pe plan mondial si sincopele din industrie si transporturi fac ajungerea lor cu greu la noi, iar primele unități vor fi destinate clienților care le vor rezerva din timp. Prețul va fi comunicat cât de curând, așa ca urmăriți site-ul nostru.

XL 750 și CB 750 sunt modele noi de 750 cc dezvoltate in paralel pe aceeași platforma și vin cu trăsături compacte, noi tehnologii de confort si siguranța fiind foarte potrivite pentru o gamă largă de utilizatori. Ambele oferă echilibrul în manevrabilitate necesară atât în deplasările zilnice, cât și în ture lungi.

Motorul celor doua modele este un bi cilindru paralel de 755 cm3 cu aprinderea decalată la 270 grade, cu puterea de 91 CP / 9,500rpm rpm ci cuplu 75 Nm @ 7,250 rpm.

De ce s-a renunțat la motoarele in V  si 4 in linie ?

Observam ca majoritatea producătorilor renunță treptat la motoarele complicate 2 in V, 4 in V, 4 in linie si trec la 2 cilindri paraleli, majoritatea defazați la 270 grade, deși, incă mai sunt modele disponibile la Honda cum ar fi CB650R sau CB1000R. Probabil pentru viitor vor rămâne doar la clasele mari. Exista doua mari avantaje ale motoarelor bi cilindrice, primul este reducerea masiva a costurilor de producție si al doilea este modularitatea. Se știe ca motoarele in V sunt mai grele datorita componentelor, doua chiulase, doua lanțuri de distribuție, patru axe cu came, un arbore mai greu si dimensiuni mari ale motorului. Toate acestea se reflecta in creșterea costului de producție. Un motor twin paralel este mai ușor, mai compact, mai puțin material si ajuta producătorii sa-l așeze pe mai multe cadre așa cum este cazul de față cu cele doua noi modele Honda. Practic Transalpul 750 si Hornetul 750 au același motor si același cadru, diferind amortizoarele si basculele. Astfel pot fi scoase la preturi mai mici putând fi adăugate de exemplu amortizoare mai performante si sisteme electronice de ultima generație. Asa ca nu trebuie sa ne pară atât de rău după vechile V-uri, 4 line, deoarece datorita noutăților din tehnologie putem avea motoare mai performante decât cele vechi. Un exemplu de modularitate este motorul de 1100 de la Honda Africa Twin care este folosit pe NT 1100 si Rebel 1100 si derivațiile sale.

Mai este un aspect important legat de micșorarea costurilor de producție ,  de sistemul de filtrare al noxelor care oricum este mai ușor de controlat la Paraleli decât la V-uri sau 4 in linie. Aceste sisteme ridică major prețul motocicletelor datorită metalelor rare din componența lor. Trebuie sa ținem cont, ne place sau nu, in curând vom trece la Euro 5 plus, care va obliga producătorii sa indese si mai multe filtre in eșapament. Dacă am fi rămas la vechile motoare probabil ar fi costat mai mult decăt cele noi sau poate s-ar fi renunțat la multe altele cum ar fi sisteme de siguranță, electronice performante sau altele.

2023 XL750 Transalp

HONDA XL 750 TRANSALP

DOTARI STANDARD

✔️ Display TFT color

✔️ Scut motor optional

✔️ Un port USB* 2A curent maxim

✔️ port USB

✔️4 moduri de condus plus un user

✔️ Honda smartphone Voice Control

✔️ Ride-By-Wire Electronic Throttle

✔️ Bi-directional Quick shifter System optional

✔️ G (Gravel) Mode

✔️ Cancellable ABS (doar roata spate)

✔️ 2 moduri ABS

✔️ Controlul tracțiunii pe 5 trepte

CARACTERISTICI CHEIE

  • Această motocicletă pentru aventură este concepută pentru a merge departe, chiar și în doi dar și complet încărcată. Înălțimea șeii de 850 mm și greutatea cu rezervorul plin de doar 208 kg fac din Transalp o motocicletă agilă și ușor de condus, chiar și la viteze reduse, în timp ce poziția verticală, dar relaxată, asigură confort și vizibilitate maximă în toate condițiile. În plus, carenajul compact și parbrizul mare asigură un echilibru perfect între aerodinamică și protecție împotriva vântului, maximizând stabilitatea și minimizând turbulențele chiar și la viteze mari.
  • Electronica motorului
  • Patru moduri implicite pentru rider: SPORT, STANDARD, PLOAIE și PITRIȘ
  • Opțiune de personalizare UTILIZATOR între toate nivelurile
  • Patru niveluri de putere a motorului și trei de frână de motor
  • Control selectabil al cuplului Honda în cinci trepte cu control Wheelie integrat
  • Setarea frânei ABS pentru terenuri off-road permite dezactivarea etrierului spate în modul UTILIZATOR
  • Controlul motorului Throttle By Wire (TBW) oferă patru moduri de rulare implicite: SPORT, STANDARD, RAIN și GRAVEL, ajustând performanța și senzația motorului pentru a se potrivi condițiilor și intenției pilotului; sunt ușor de comutat și gestionat între modul ghidon din stânga și ecranul TFT.
  • Sunt disponibile 4 niveluri de putere a motorului (EP), 3 niveluri de frână de motor (EB), 2 niveluri de ABS și 5 niveluri de control selectabil al cuplului Honda (HSTC); HSTC și ABS-ul din spate pot fi, de asemenea, dezactivate. Modurile de conducere oferă diferite combinații ale fiecărui parametru. Wheelie Control este, de asemenea, standard și integrat în HSTC.
  • Modul SPORT oferă performanțe maxime și utilizează nivelul 4 EP, nivelul 2 ABS și nivelul 1 EB și HSTC pentru a oferi o accelerație puternică cu intervenție minimă.
  • Modul STANDARD este o setare intermediară pentru călătorie urbană care utilizează setarea de nivelul 3 pentru EP și HSTC, cu nivelul 2 EB și ABS.
  • Modul RAIN este conceput pentru condiții dificile de pe drum și folosește cea mai scăzută setare EP, nivelul 1, pentru livrarea de putere cel mai puțin agresivă cu nivelul 2 EB și ABS și 5 HSTC.
  • Modul GRAVEL are nivelul 2 EP, nivelul 3 EB și nivelul 4 HSTC cu setare ABS de nivel 1 pentru călătorii sigure pe teren accidentat în afara drumului.
  • Modul UTILIZATOR îi permite riderului să aleagă între setările 1-4 EP, 1-5 HSTC și 1-3 EB plus oprirea ABS din spate și să le salveze pentru o utilizare viitoare.
23YM HONDA CB750 HORNET

HONDA CB 750 HORNET

DOTARI STANDARD

✔️ Display TFT color

✔️ Scut motor optional

✔️ Un port USB* 2A curent maxim

✔️ port USB

✔️Apărători mâini

✔️ Protecție radiator

✔️4 moduri de condus plus un utilizator

✔️ Honda smartphone Voice Control

✔️ Ride-By-Wire Electronic Trotle

✔️ Bi-directional Quick shifter System optional

✔️ G (Gravel) Mode

✔️ Cancellable ABS (doar roata spate)

✔️ 2 moduri ABS

✔️ Controlul tracțiunii pe 5 trepte

Este foarte distractiv, iar distracția vine cu un preț accesibil.

25 de ani sunt multi in timp de la primul model Hornet și motociclismul a cunoscut unele schimbări majore. Segmentul de motociclete naked continuă să crească atât ca dimensiune, cât și ca complexitate, iar așteptările piloților nu au fost niciodată mai mari. Un moment perfect pentru ca un nou Hornet să apară cu un sașiu ușor pentru o nouă generație de motocicliști.

Sisteme de control si dotări standard.

Sistemele electronice de asistență pentru condus datorită Throttle By Wire (TBW) includ 3 moduri de condus (plus modul UTILIZATOR), Controlul selectabil al cuplului Honda pe 3 niveluri (HSTC), Controlul Wheelie cu puterea motorului pe 3 niveluri și reglarea frânării motorului.

Pentru a maximiza potențialul noului motor, acesta este găzduit într-un cadru diamant din oțel complet nou, care este extrem de ușor datorită optimizării grosimii peretelui / țevii și rigidității. Pentru o agilitate optimă și un feedback optim, suspensia este de cea mai bună calitate: furca Showa 41 mm SFF-BPTM USD și șocul spate funcționează prin Pro-Link. Etrierele duble, cu patru pistoane, cu montare radială, se opresc puternic, în timp ce anvelopele sunt dimensionate astfel încât să ofere niveluri perfecte de aderență și agilitate – o față cu 120 de secțiuni asortată cu 160 din spate.

Lista bogată de specificații este încadrată de un afișaj color TFT de 5 inch, care furnizează informații reale și gestionează toate sistemele, precum și conectivitatea sistemului Honda Smartphone Voice Control atât pentru dispozitivele Android, cât și IOS.