XL750 Transalp este un polivalent genial și lasă o singură întrebare fără răspuns. Cât de departe vrei să mergi?2023 Honda XL750 Transalp
GARANTIE 4 Ani sau 200.000km
Eligibil pentru RABLA MOTO cu avantaj pana la 7.500 ron
Au trecut 10 ani de când Honda a întrerupt ultimul Transalp după ce un sfert de secol a construit motociclete enduro touring din clasa medie care poartă acest nume . Pentru 2023, Transalp a revenit și, spre deosebire de strămoșii săi ușor slabi ca performanța, vine cu specificații excelente pe noul model care se pare că oferă tot ce are nevoie pentru a-și domina categoria.
2023 XL750 Transalp
Nu există o modalitate mai bună de a urmări schimbările în modul în care s-a dezvoltat piața de motociclete de aventură în ultimele decenii decât de a urmări modul în care Transalp a evoluat. În 1986, Transalpul original a fost lansat ca XL600V de 583 cmc, având un V-twin cu trei supape pe cilindru și 50 CP și precedând Africa Twin, mai hardcore, care sosește în 1988 cu un twin de 647 cmc înainte de o creștere la 742 cmc în 1990. De-a lungul anilor, Transalp avea să obțină creșteri de capacitate la 647 cmc în 2000 și 680 cmc în 2008, dar nu a depășit niciodată puterea de 60 de CP.
2023 XL750 Transalp
Transalp este reînviat, de data aceasta cu un motor twin paralel Unicam cu patru supape pe cilindru de 755 cmc, care a debutat acum câteva săptămâni pe CB750 Hornet . Acum este numit numit XL750 Transalp si produce aceeași putere de 91 CP ca și Hornet, care este cu aproximativ 50% mai puternic decât modelul vechi. Este încă o piatră de temelie către Africa Twin de clasă mare , care este acum o motocicletă performanta de 1.084 cmc și 101 CP.
2023 XL750 Transalp
Motorul Unicam urmează șablonul actual Africa Twin, împrumutând sistemul de came care s-a dovedit în competițiile de motocross la CRF450R . Un singur arbore cu came acționează direct asupra supapelor de admisie și deschide supapele de evacuare prin balansoare, cu scopul de a crea un motor mai ușor și mai compact, păstrând în același timp abilitățile de turație și putere ale unui design DOHC. Ajunge la turații mari pentru un motor twin paralel, ajungând la 9.500 rpm cu o linie roșie de 10.000 rpm.
2023 XL750 Transalp
Un nou motor dublu paralel de 755 cmc este împărțit cu noul Honda Hornet.
La fel ca noul Suzuki V-Strom și Yamaha Ténéré 700 care este cu siguranță ținta sa principală, Transalp folosește un arbore cotit de 270 de grade care imită un V-twin și o livrare îmbunătățită a cuplului. Accelerația ride-by-wire permite cinci moduri de conducere, fiecare combinând setări diferite pentru harta accelerației și puterea motorului, frână de motor, controlul tracțiunii și controlul wheelie. Primele patru moduri sunt preprogramate; setările sunt Sport, Standard, Rain și Gravel, în timp ce a cincea User, poate fi configurată în funcție de preferințele personale, permițând riderilor să aleagă dintre patru hărți de putere, cinci setări de control al tracțiunii și trei moduri de frânare a motorului.
2023 XL750 Transalp
Vizualizarea bordului arată noul afișaj TFT care permite riderilor să optimizeze modurile de condus după bunul lor plac.
Motorul se află într-un cadru care este în esență împrumutat de la Hornet, dar cu geometrie revizuită pentru a se potrivi scopului său de off-road . Noul cadru din oțel „diamant” cântărește doar 18 kg, ajutând la menținerea întregii motociclete la o greutate impresionantă de 208 kg, cu combustibil si toate lichidele. Cadrul are un unghi de direcție de 27 de grade cu garda de 111 mm
. O furcă SFF-CA (furcă-cartuș cu funcție separată) inversată Showa de 43 mm oferă o cursă față 200 mm, în timp ce un mono amortizor Showa spate are o cursă de 190 mm. Este mai puțin decât rivalul Suzuki 800 si Ténéré 700, dar totuși suficient pentru o călătorie confortabila pe drum neasfaltat. Economiile de costuri se observa în lipsa ajustării suspensiei având doar reglaj la preîncărcare nefiind o motocicleta dedicată off-road-ului ci călătoriilor pe asfalt sau drum de pământ in deplin confort. Funcțiile de frânare sunt finalizate prin etriere Nissin cu două pistoane cu montare axială în față cu discuri duble de 310 mm; un singur disc spate de 245 mm și un etrier glisant într-un singur piston la spate. ABS-ul este standard cu două niveluri de intervenție selectabile, iar ABS-ul din spate poate fi dezactivat pentru utilizare off-road.
23YM XL750 Transalp
Stilul lui Transalp este opera departamentului italian de cercetare și dezvoltare al Honda din Roma; este o motocicleta cu aspect curat, dar cu unele semne de reducere a costurilor lăsând liber ca dotări mai importante Honda Africa Twin 1100. Bordul nu este tft color, iar farul este o unitate standard folosită și pe Hornet, CB500F și CB500X . Totuși, este LED, împreună cu restul iluminatului, care include tehnologie, cum ar fi un semnal de oprire de urgență care aprinde luminile de avarie dacă frânezi mai puternic decât un prag prestabilit. Semnalizatoarele sunt, de asemenea, auto-anulabile, folosind vitezele roților din față și din spate pentru a determina dacă o manevră a fost finalizată.
23YM XL750 Transalp
La bord, există aceeași liniuță color TFT care apare și pe CB750 Hornet, care încorporează conectivitate Bluetooth pentru telefoane și, atunci când este asociat cu o cască, un sistem de control vocal pentru Android pentru a gestiona apelurile, mesajele, muzica și navigația. Aceleași comenzi pot fi realizate și prin intermediul transmisiei de pe bara din stânga.
23YM XL750 Transalp
Deși Honda nu a anunțat încă prețul Transalp-ului, chiar și în Europa, este destul de ușor să vă faceți o idee despre obiectivul său. CB750 Hornet, care împărtășește multe dintre aceleași componente, are un preț chiar sub MT-07 de la Yamaha pe piețele în care sunt oferite ambele motociclete, chiar dacă Honda este o motocicleta substanțial mai puternică si mai dotată tehnologic. Deci, logic, Honda ar trebui să poziționeze Transalp în aceeași categorie de preț ca și Ténéré 700.
Recomandam pre-rezervarea acestui model pentru 2023 !!!
CB500X – lansat inițial în 2013, alături de CB500F naked și CBR500R complet carnate – aduce stilul de aventură crossover trio-ului Honda cu doi cilindri, cu „greutate medie ușoară”, axat pe distracție. Este o motocicletă care, fără zgomot, își face în liniște treaba de a fi extrem de competentă și adaptabilă pentru o mare varietate de proprietari.
Utilitatea lui CB500X se rezuma la o ecuație simplă – un motor bicilindric placut, usor de condus, care produce cuplu real și tracțiune de la turații mici, și turații medii, avand un comportament la acceleratie linear – plus un șasiu care ofera o calatorie extrem de confortabila atât în oraș, cât și în afara orașului. pe autostrada sau drumuri montane, toate îmbracate într-un stil de aventura distinctiv.
Se jongleaza fara efort între rolul de navetist și cel de plimbare de weekend. Suspensia cu cursa lunga absoarbe suprafețele neregulate ale drumului, ghidonul lat oferă efect de control optim, iar poziția de conducere verticală ofera atat confort, cat și un camp vizual larg pentru rider. Cu alte cuvinte, CB500X este un polivalent în toate sensurile termenului.
Echilibrul dintre putere și greutate a fost în centrul atracției in conceperea motocicletei. Cu aspectul său unic, atletic, un motor plăcut și utilizabil și șasiul capabil și confortabil, CRF1000L Africa Twin sa dovedit a fi o motocicleta cu adevărat polivalenta moderna și a fost extrem de populara printre aventurierii din întreaga lume, pentru navetiștii din jurul orașului sau pentru plimbarile de weekend deopotriva. Practic aceasta motocicleta poate fi folosita in orice conditii si pe orice drum.